HRVATSKI SAVEZ GLUHOSLIJEPIH OSOBA DODIR
u suradnji s Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu
poziva Vas na
3. međunarodnu znanstveno – stručnu konferenciju ”Rezultati (ne)podržavajuće okoline”
pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar – Kitarović, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstva kulture, Ministarstva zdravstva, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Grada Zagreb i Gradske skupštine Grada Zagreba
21. studenoga 2019., Avenija Većeslava Holjevca 10 (INA – Industrija nafte, d.d.), Zagreb (Hrvatska).
DRUGA OBAVIJEST
Tema konferencije je usvajanje jezika i važnost rane intervencije kod gluhe, nagluhe i gluhoslijepe djece te osiguravanje kvalitetne podrške u obrazovnom sustavu.
Cilj je osvijestiti osobe koje rade s gluhom, nagluhom i gluhoslijepom djecom, ali i širu javnost te sve zainteresirane koji dolaze u doticaj s ovom populacijom o načinu na koji usvajaju jezik i što se događa kada dijete ne izložimo prirodnom jeziku na vrijeme. Također, želimo naglasiti koliko je bitno osigurati i unaprijediti inkluzivno okruženje za gluhu, nagluhu i gluhoslijepu djecu koja su zanemarena od strane sustava.
Konferencija je namijenjena odgojiteljima, učiteljima, prevoditeljima u vrtiću, prevoditeljima u nastavi, pedagozima, logopedima, fonetičarima, edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, znanstvenicima, studentima, ostalim stručnjacima koji rade s gluhom, nagluhom i gluhoslijepom djecom te njihovim roditeljima.
Prijava je obavezna za sve sudionike (aktivne i pasivne), a može se napraviti putem sljedećeg linka: https://docs.google.com/forms/d/19YShM8OltyoUrIBaW04nvipFO2NeRgUfhgUdW5VSDic/edit
Pozivamo Vas da prijavite svoje radove iz područja:
-
Izgubljeni u prijevodu
Sekcija će se usmjeriti na važeće međunarodne propise na koje se treba pozvati u svrhu ostvarivanja prava osoba s invaliditetom. Jedan od najvažnijih takvih propisa zasigurno je UN-ova Konvencija o pravima osoba s invaliditetom koja, između ostalog, ističe pravo na obrazovanje kao jedno od temeljnih ljudskih prava. Ostali propisi naglašavaju važnost obrazovanja prilagođenog djetetovom fizičkom, intelektualnom, emocionalnom, socijalnom, jezičnom i drugom stanju, a takvo inkluzivno obrazovanje jedan je od primarnih ciljeva koji se želi postići na globalnoj razini do 2030. godine.
- Pravo na obrazovanje – temeljno ljudsko pravo
- Članak 24 UN-ove Konvencije o pravima osoba s invaliditetom
- UNESCO-ova Izjava i Okvir za akciju (1994. god.)
- Ciljevi održivog razvoja do 2030. godine
-
Misteriji usvajanja jezika – znakovni, govorni ili oboje?
Kako bi dijete usvojilo jezik u periodu kritičnom za njegovo usvajanje, bitno je što ranije pružiti podršku djetetu i obitelji. Ta se podrška odnosi na sami odabir odgovarajuće opcije usvajanja jezika za pojedino dijete, ali i osiguravanje potpore roditeljima koji s njim provode najviše vremena tijekom ranog razdoblja djetetova života. Stoga će ova sekcija staviti naglasak na sljedeće teme:
- Utjecaji senzorne deprivacije na jezično-kognitivni i cjelokupni razvoj djeteta
- Važnost ranog / posljedice kasnog usvajanja jezika
- Kako započeti? – stvaranje jezično-komunikacijskog odnosa s djetetom
- Rana intervencija (programi, pristupi i multidisciplinarni tim)
-
I ja hoću čuti igru!
Sekcija će se baviti temom uključivanja djeteta u vrtić te izazovima s kojima se dijete, roditelji i stručnjaci pri tome suočavaju. Jezik će se staviti u kontekst predškolskog obrazovanja pri čemu će se istaknuti razlike i dobrobiti materinjeg i stranog jezika, kao i podrška potrebna u njihovu usvajanju. Sukladno tome, definirat će se uloge dionika u djetetovom predškolskom obrazovanju.
- Govorni/znakovni kao strani jezik
- Podrška djeci i roditeljima u učenju govornog i/ili znakovnog jezika
- Prevoditelj u vrtiću
- Razvoj kvalitetne interakcije između stručnog osoblja u vrtiću i prevoditelja
-
Inkluzivna škola za sve?
Posljednja sekcija odnosi se na uključivanje djeteta u redovni školski sustav, izazove koji se pojavljuju tijekom procesa obrazovanja te podršku koja je potrebna kako bi ih prevladali i postigli kvalitetnu inkluziju. Prikazat će se primjeri uspješnog provođenja inkluzije u obrazovanju koji mogu poslužiti kao uzor za unaprjeđenje našeg obrazovnog sustava.
- Prevođenje u obrazovnom okruženju
- Podrška roditeljima i djeci
- Razvoj kvalitetne interakcije između stručnog osoblja u školi i prevoditelja
- Primjeri dobre prakse u inkluzivnom obrazovanju
Radni jezici konferencije: hrvatski, engleski, hrvatski znakovni jezik.
Kontakt: conference@dodir.hr
Hrvatski savez gluhoslijepih osoba “Dodir” je Centar znanja u području unapređenja kvalitete življenja osoba s invaliditetom u okviru Razvojne suradnje s Nacionalnom zakladom.