Novosti, Uncategorized, Vijesti

Jednake mogućnost i jednaka prava za sve – belgijski primjer

U tjednu u kojem je diljem svijeta obilježen Svjetski dan socijalne pravde, svjesni smo činjenice da se socijalna pravda zasniva na principima poštenja, jednakosti, poštivanja različitosti, pristupu društvene zaštite, kao i primjene ljudskih prava u svim područjima života. Svi smo mi pozvani pridonijeti socijalno pravednom društvu u kojem sve osobe uživaju jednaka prava i imaju jednake mogućnosti za ostvarivanje svojih potencijala te ravnopravno sudjeluju u svim aspektima života. U tom kontekstu prenosimo inspirativan primjer iz Belgije.


Trogodišnji je Basil, gluho dijete, po odluci svojih roditelja krenuo u obični vrtić, koji dotad nije imao gluhe djece. Vrtić je rado prihvatio takav izazov, stigla im je stručna podrška tima za integrirano obrazovanje i prevoditelj iz obližnje škole za gluhe koji je trebao pomoći Basilu u komunikaciji nekoliko sati tjedno. Basil se dobro snašao, no njegovi roditelji, ponukani činjenicom da belgijski učenici u školama imaju pravo na prevoditelja u nastavi te odredbom Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom koja promovira pravo gluhe djece na nastavu na znakovnom jeziku, zatražili su ista prava za Basila. Nisu odmah uspjeli, no nisu ni odustali. Ministarstvo obrazovanja isprva ih je, naime, odbilo, no borbu su nastavili s odvjetnikom i uspjeli se izboriti – Basil je dobio prevoditelja koji je s njim tijekom cijele nastave/boravka u vrtiću, i koji će biti s njim i kad krene u školu!
Dobrobiti ne osjeća samo Basil – i ostala djeca uče znakovni jezik, odgajateljica je krenula na tečaj, a prve znakove pomalo usvaja i ravnatelj koji svakodnevno na vratima pozdravlja i ispraća svu djecu i učitelje/odgajatelje!


«Danas u hrvatskom obrazovnom sustavu postoji nekoliko malih ‘Basila’ koji imaju ista prava kao on, ali ih ne uspijevaju realizirati», napominje Sanja Tarczay, predsjednica Saveza Dodir, «no nadamo se da će naša sustavna borba u tom području uskoro donijeti rezultate jer svaki je dan koji provedemo u čekanju rješenja jedan dan previše – a djeca čekaju godinama!»


Link na PDF verziju članka.

 

Skip to content