Statut

Na temelju Članka 13. Zakona o udrugama (“Narodne novine” broj 74/14) Skupština Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba “Dodir” iz Zagreba, na sjednici održanoj dana 7. svibnja 2024. godine donijela je

S T A T U T A HRVATSKOG SAVEZA GLUHOSLIJEPIH OSOBA “D O D I R” (pročišćeni tekst)


OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim statutom reguliraju se odredbe o nazivu, sjedištu, o zastupanju; izgledu pečata; o ciljevima i području(ima) djelovanja sukladno ciljevima, djelatnostima kojima se ostvaruju ciljevi; o načinu osiguranja javnosti djelovanja Saveza; o uvjetima i načinu učlanjivanja i prestanku članstva, pravima, obvezama i odgovornostima te stegovnoj odgovornosti članova i načinu vođenja popisa članova; tijelima Saveza, njihovu sastavu i načinu sazivanja sjednica, izboru, opozivu, ovlastima, načinu odlučivanja i trajanju mandata te načinu sazivanja skupštine u slučaju isteka mandata; izboru i opozivu likvidatora Saveza; prestanku postojanja Saveza; o imovini, načinu stjecanja i raspolaganju imovinom; o postupku s imovinom u slučaju prestanka postojanja Saveza te o načinu rješavanja sporova i sukoba interesa unutar Saveza te drugim pitanjima od značaja za Savez.

Članak 2.

Hrvatski savez gluhoslijepih osoba “Dodir” (u daljnjem tekstu: Savez) je neovisno, javno i neprofitno udruženje građana osnovano radi ostvarivanja zaštite i promicanja interesa gluhoslijepih osoba, ukazivanja na specifične probleme s kojima se ova kategorija osoba s invaliditetom susreće, a isti ih sputavaju ili priječe u njihovim integrativnim nastojanjima.

Članak 3.

Gluhoslijepe osobe vođene zajedničkim interesima, a radi zadovoljavanja posebnih i drugih potreba, te radi uspostavljanja i unapređenja zaštite i skrbi za gluhoslijepe osobe udružuju se u županijske i gradske udruge gluhoslijepih osoba a iste se udružuju u Savez (u nastavku teksta: Udruge članice). Sve Udruge članice Saveza ravnopravne su u pravima i obvezama koje proizlaze iz odredaba ovog Statuta.

Članak 4.

Savez je pravna osoba koja je pravnu osobnost stekla upisom u Registar udruga Republike Hrvatske pri nadležnom državnom tijelu. Savez djeluje u skladu sa Zakonom o udrugama i ovim Statutom na području Republike Hrvatske pod punim nazivom: Hrvatski savez gluhoslijepih osoba “Dodir“. Skraćeni naziv glasi: Savez Dodir Sjedište Saveza je u Zagrebu.

Članak 5.

Savez ima znak u obliku uha u kojem se nalazi oko. Savez ima pečat okruglog oblika promjera 30 mm u kojem je ispisan tekst: HRVATSKI SAVEZ GLUHOSLIJEPIH OSOBA “DODIR”, ZAGREB, a u sredini se nalazi znak Saveza iz stavka 1. ovog Članka.

Članak 6.

Savez predstavlja i zastupa predsjednik Saveza. Savez može zastupati i druga osoba po ovlaštenju predsjednika Saveza.

Članak 7.

Rad Saveza je javan. Javnost u radu Saveza se osigurava: • otvorenim sjednicama – objavljivanjem i raspravljanjem o godišnjem programu rada i izvješćima o radu Saveza • pozivanjem predstavnika zainteresiranih tijela uprave, fondova, organizacija gospodarstva i društvenih udruga, organizacija o i/ili za osobe s invaliditetom te sredstava javnog priopćavanja na Skupštinu i stručne skupove koje Savez organizira • izdavanjem, samostalno ili u suradnji s drugima, priručnika i drugih stručnih publikacija te sredstava javnog priopćavanja (periodične publikacije, biltene, plakate i sl.) • tiskanjem vlastitog glasila • vidljivošću na web stranicama i društvenim mrežama

Članak 8.

Savez može surađivati i učlanjivati se u srodne ili slične organizacije i saveze u zemlji i inozemstvu.
CILJEVI, PODRUČJE DJELOVANJA I DJELATNOSTI SAVEZA

Članak 9.

Ciljevi Saveza su: • stvaranje i vođenje Nacionalnog registra gluhoslijepih osoba • osiguravanje prava i interesa svake pojedine gluhoslijepe osobe u okviru njenih individualnih mogućnosti i potreba Ciljane skupine su: – djeca s gluhosljepoćom, – mladi s gluhosljepoćom, – osobe zrele dobi s gluhosljepoćom, – starije osobe s gluhosljepoćom, – nemoćne osobe s gluhosljepoćom i – obitelji osoba s gluhosljepoćom. • poboljšanje kvalitete života gluhoslijepih osoba i njihovih obitelji • promicanje zdravlja gluhoslijepih osoba • osiguravanje kvalitetnih službi i sustava podrške za gluhoslijepe osobe • stvaranje i vođenje Nacionalnog Registra prevoditelja i intervenora za gluhoslijepe osobe • stvaranje i vođenje Nacionalnog registra volontera • ostvarivanje suradnji i zajedničko djelovanje, na regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, s Udrugama članicama radi provođenja programa, projekata i akcija od zajedničkog interesa u svrhu poboljšanja statusa gluhoslijepih osoba na području cijele Republike Hrvatske • promicanje visokih etičkih i moralnih vrijednosti i načela u radu s gluhoslijepim osobama obzirom na visok stupanj ranjivosti ove skupine osoba s invaliditetom • senzibiliziranje šire i stručne javnosti i promoviranje tolerancije, pluralizma, interkulturalizma, jednakih mogućnosti, socijalne zaštite i inkluzije, posebice gluhoslijepih osoba i drugih osoba sa senzoričkim oštećenjima • osiguravanje financijske održivosti, stručnih ljudskih resursa i transparentnosti rada Saveza Područja djelovanja Saveza prema Klasifikaciji djelatnosti udruga su: • demokratsko politička kultura (2) • kultura i umjetnost (6) • ljudska prava (7) • međunarodna suradnja (8) • obrazovanje, znanost i istraživanje – (9) • socijalna djelatnost (11) • zaštita zdravlja (14) Ciljeve iz stavka 1. ovog članka Savez ostvaruje sljedećim aktivnostima: a/ aktivnosti individualnog rada, savjetovanja i edukacije gluhoslijepih osoba koje uključuju: • identifikacija, evidencija, okupljanje i informiranje gluhoslijepih osoba; • organiziranje savjetodavne službe za gluhoslijepe osobe; • provođenje edukacije, rehabilitacije, radne terapije i socijalizacije gluhoslijepih osoba i osoba s drugim senzoričkim oštećenjima prema individualno koncipiranim programima; • uključivanje u rad Saveza članova obitelji gluhoslijepih osoba; • pružanje svih potrebnih oblika skrbi i podrške gluhoslijepim osobama, sukladno posebnim propisima; • pružanje pomoći istima, u okvirima mogućnosti Saveza, ili upućivanjem na druge nadležne institucije; • organiziranje i pružanje edukacije za stručno i profesionalno usavršavanje gluhoslijepih osoba; b/ aktivnosti osiguravanja i pružanja socijalnih usluga u zajednici: • organiziranje i koordiniranje rada Centra za prevođenje hrvatskoga znakovnoga jezika i Službe podrške; • osiguravanje jedinstvenoga pristupa kvalitetnim i relevantnim uslugama Centra za prevođenje hrvatskoga znakovnoga jezika i Službe podrške; • osiguravanje kvalitetnoga pristupa obrazovanju i zapošljavanju; • poticanje studenata i stručnjaka da se bave proučavanjem i standardizacijom hrvatskoga znakovnoga jezika; • poticanje razvoja sektora volonterstva; c/ aktivnosti senzibilizacije i edukacije javnosti : • organiziranje tečaja hrvatskoga znakovnoga jezika • organiziranje tečaja za intervenore i prevoditelje za gluhoslijepe osobe • organiziranje savjetovanja, predavanja, seminara, kongresa, tribina i drugih stručnih skupova o pravima i potrebama gluhoslijepih osoba; • organiziranje aktivnosti usmjerenih na podizanje svjesnosti (senzibilizacije) i edukativne aktivnosti za relevantne predstavnike državne vlasti (poput sudaca, tužitelja, odvjetnika, policije, socijalnih radnika i drugih) s ciljem informiranja o pravima i potrebama gluhoslijepih osoba kao i kršenju istih; • promidžbene aktivnosti d/ aktivnosti oblikovanja javnih politika i poboljšanja implementacije postojećih: • stimuliranje zagovaračkih aktivnosti usmjerenih prema donositeljima odluka (na nacionalnoj i lokalnoj razini) s ciljem promoviranja odgovarajuće legislative; • predlaganje i djelovanje Saveza kao sudionika u ciklusu javnih politika (planiranju, formuliranju, implementaciji, nadzoru i evaluaciji) koje se odnose na gluhoslijepe osobe; • praćenje i poticanje znanstvenoga i istraživačkoga rada na području relevantnom za gluhosljepoću i druga senzorička oštećenja; • poticanje suradnje s i između organizacija civilnoga društva i državnim organima naglašavajući pritom implementaciju mjera javnih politika s ciljem bolje integracije i socijalne uključenosti, posebice djece i mladih; e/ aktivnosti promicanja suradnje na nacionalnoj i međunarodnoj razini • koordinacija, usklađivanje i usmjeravanje aktivnosti Udruga članica • stimuliranje, ostvarivanje, osnaživanje i unapređivanje međunarodne, prekogranične i transnacionalne stručne suradnje s istovrsnim ili srodnim organizacijama i udruženjima; • poticanje osnivanja udruga gluhoslijepih osoba u drugim gradovima RH te koordiniranje njihovim radom; • javno zagovaranje i predlaganje programa nadležnim Ministarstvima usmjerenih na razvijanje politike za suzbijanje diskriminacije i promicanje jednakosti prema gluhoslijepim osobama; • poticanje na suradnju stručnjaka i drugih voljnih pojedinaca i grupa povremeno ih ili trajno uključujući u rad Udruge; • poticanje razvoja civilnoga društva f/ aktivnosti kreativnog izražavanja i samoaktualizacije gluhoslijepih osoba: • organiziranje manifestacija (kulturnih, društvenih, športskih i sličnih) čiji su nositelji udruge članice • poticanje i organizacija kulturnih, zabavnih i drugih manifestacija; humanitarnoga karaktera radi prikupljanja financijskih sredstava za unapređenje djelatnosti Saveza, te onih humanitarnoga karaktera radi prikupljanja financijskih sredstava za unapređenje kvalitete života gluhoslijepih osoba; Gospodarske djelatnosti: • pružanje usluga prevođenja HZJ • prodaja svojih proizvoda na malo izvan prodavaonica, sukladno Zakonu o trgovini • izdavačka djelatnost • organizacija i provedba tečaja hrvatskog znakovnog jezika • organizacija i provedba tečaja za intervenore i prevoditelje /komunikacijske posrednike/ • održavanje edukacijskih seminara i edukacijskih radionica

Članak 10.

Savez je nadležan za kreiranje kvalitetnih programa edukacije za pružanje socijalnih usluga u zajednici za gluhoslijepe osobe, te uspostavu i kontrolu standarda provedbe istih. Savez vodi Nacionalni registar prevoditelja i intervenora za gluhoslijepe osobe (u daljnjem tekstu: Registar) s područja cijele Republike Hrvatske. Prevoditelji i intervenori za gluhoslijepe osobe stiču pravo za upis u Registar nakon završene edukacije i dobivanja certifikata koji izdaje Savez.
ČLANSTVO U SAVEZU

Članak 11.

Članovi Saveza mogu biti redovni, podupirući ili počasni. Redovne članice Saveza su županijske i gradske udruge gluhoslijepih osoba, a koje djeluju na poboljšanju kvalitete života gluhoslijepih osoba. Gluhoslijepa osoba može biti učlanjena samo u jednu Udrugu članicu Saveza. Odluku o prijemu u članstvo donosi Upravni odbor Saveza. Podupirući član/ica je svaka fizička ili pravna osoba koja svojim aktivnim sudjelovanjem u radu Saveza doprinosi ostvarivanju ciljeva Saveza. Odluku o prijemu u članstvo donosi Upravni odbor Saveza. Počasni član Saveza je fizička osoba koja ne mora aktivno sudjelovati u radu Saveza, ali je od strane Skupštine izabrana za počasnog člana zbog svojih velikih zasluga u ostvarenju ciljeva Saveza. Odluku o prijemu u počasno članstvo donosi Skupština na prijedlog Upravnog odbora Saveza.

Članak 13.

Sve Udruge članice Saveza dužne su voditi vlastiti Registar članova te obavezno jednom godišnje dostaviti ga Savezu. Gluhoslijepa osoba može biti učlanjena samo u jednu Udrugu članicu Saveza.
PRAVA, OBVEZE, ODGOVNORNOSTI I STEGOVNA ODGOVORNOST UDRUGA ČLANICA

Članak 14.

Prava, obveze i odgovornosti Udruga članica Saveza su: • sudjelovati u radu tijela i iznositi stajališta i mišljenja o pitanjima o kojima se raspravlja i odlučuje • predlagati raspravu o pitanjima značajnima za rad Udruga članica i Saveza • pravodobno infomirati o stanju i problematici u Udrugama članicama • redovito plaćati članarinu • pridržavati se preuzetih obveza, Statuta I drugih općih akata Saveza

Članak 15.

Članstvo u Savezu za Udruge članice prestaje: • dobrovoljnim istupom Udruge članice • isključenjem • neplaćanjem članarine duže od godinu dana • brisanjem Udruge članice iz Registra udruga Republike Hrvatske

Članak 16.

Udruga članica može biti isključena iz članstva ako prekrši odredbe Statuta ili drugih općih akata Saveza, odnosno ako ugrozi interese Saveza, prouzroči ozbiljnu štetu Savezu i njenom članstvu. Odluku o isključenju donosi Upravni odbor Saveza po provedenom stegovnom postupku.

Članak 17.

Udruga članica ima pravo podnijeti žalbu protiv odluke o isključenju Skupštini Saveza u roku od 15 (petnaest) dana od dana primitka pisane odluke Upravnog odbora. Odluka Skupštine je konačna.
TIJELA SAVEZA

Članak 18.

Tijela Saveza su: • Skupština • Predsjednik Saveza • Upravni odbor Saveza • Nadzorni odbor
SKUPŠTINA

Članak 19.

Skupština je najviše tijelo upravljanja Saveza u trajanju mandata od 4 godine koju čine zastupnici redovnih članica koji mogu biti birani više puta zaredom. Udruge članice na svojim Skupštinama biraju zastupnike koji će predstavljati interese udruge. Udruge koje imaju do 15 članova biraju 1 (jednog) zastupnika. Udruge koje imaju do 50 članova biraju 3 (tri) zastupnika. Udruge koje imaju više od 50 članova biraju 6 (šest) zastupnika. Sjednici Skupštine mogu nazočiti podupirući i počasni članovi, ali bez prava odlučivanja.

Članak 20.

Skupština može biti: • izborna • redovna • izvanredna Izborna skupština saziva se svake 4 (četiri) godine i tom prigodom bira se predsjednik Saveza, Upravni odbor i Nadzorni odbor Saveza. Redovna skupština održava se najmanje jednom godišnje. Izvanrednu skupštinu predsjednik Saveza može sazvati na vlastitu inicijativu ili na zahtjev Upravnog odbora, Nadzornog odbora ili najmanje 2/3 (dvije trećine) ukupnog broja zastupnika s time da se odmah predloži dnevni red. Ako predsjednik Udruge ne sazove Skupštinu na zahtjev predlagača iz stavka 4. ovog Članka u roku od 30 (trideset) dana od dana podnesenog zahtjeva, sazvat će je predlagač. Na izvanrednoj Skupštini razmatra se samo pitanje zbog kojeg je sazvana. U slučaju isteka mandata tijela Saveza, Skupštinu saziva zadnja osoba za zastupanje upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili najmanje tri članice Saveza koje su upisane u Registar članova Saveza.

Članak 21.

Skupštinu saziva predsjednik Udruge dostavljanjem pismenih poziva članovima Skupštine najmanje 15 (petnaest) dana prije održavanja sjednice. Poziv sadržava podatke o mjestu i vremenu održavanja sjednice te prijedlog dnevnog reda. Uz poziv dostavljaju se i materijali o pitanjima s dnevnog reda.

Članak 22.

Skupštinu otvara i njome rukovodi predsjednik Saveza. Za vrijeme rada Skupštine mogu se birati radna tijela koja predsjedniku pomažu u radu.

Članak 23.

O radu Skupštine na sjednici i o donesenim odlukama vodi se zapisnik kojeg potpisuje predsjednik, zapisničar i dva ovjerovitelja izabrana na početku rada Skupštine iz redova prisutnih članova.

Članak 24.

Skupština donosi pravovaljane odluke ukoliko je na sjednici Skupštine nazočno najmanje 2/3 (dvije trećine) ukupnog broja zastupnika. Ukoliko sjednici Skupštine ne prisustvuje 2/3 (dvije trećine) zastupnika, sazivatelj će sazvati novu sjednicu Skupštine u roku od 15 (petnaest) dana. Pravovaljane odluke donose se natpolovičnom većinom glasova prisutnih.

Članak 25.

Skupština Saveza u radu: • donosi Statut i njegove izmjene i dopune • donosi druge opće akte potrebne za djelovanje Saveza • bira i razrješava dužnosti predsjednika Saveza, članove Upravnog odbora na prijedlog predsjednika Saveza, te Nadzornog odbora • donosi godišnji, a po potrebi i višegodišnji program rada • donosi financijski plan Saveza i usvaja završni račun • razmatra izvješće o radu predsjednika Saveza • raspravlja i donosi zaključke o izvješćima tijela Saveza • odlučuje o predstavkama i žalbama članova Udruge u drugom stupnju na odluke Upravnog odbora • odlučuje o visini članarine • raspravlja o pravima i potrebama gluhoslijepih osoba • odlučuje o sudjelovanju Saveza u radu nacionalnih i inozemnih organizacija • odlučuje o udruživanju s drugim organizacijama, učlanjivanju u druge organizacije ili istupanju iz njih • odlučuje o prestanku rada Saveza i postupku u vezi s imovinom u slučaju prestanka • odlučuje o drugim pitanjima od značaja za rad Saveza utvrđenim ovim Statutom koja nisu stavljena u nadležnost drugog tijela
PREDSJEDNIK SAVEZA

Članak 26.

Predsjednik Saveza osigurava pravilan i zakonit rad Saveza, a bira ga Skupština između dva ili više kandidata iz redova članova Skupštine. Predsjednik Saveza mora biti gluhoslijepa osoba. Mandat predsjednika Saveza traje 4 (četiri) godine s time da može biti biran više puta zaredom.

Članak 27.

Predsjednik Saveza zastupa Savez, predsjeda sjednicama Skupštine te odgovara za zakonitost rada Saveza. Predsjednik Saveza ujedno je i predsjednik Skupštine i predsjednik Upravnog odbora.

Članak 28.

Predsjednik Saveza: • saziva sjednice Skupštine Saveza i Upravnog odbora te predlaže dnevni red • provodi odluke Skupštine i rukovodi radom Saveza između dvije sjednice Skupštine • odgovoran je za podnošenje prijedloga godišnjeg financijskog izvješća Skupštini • sklapa ugovore i poduzima druge pravne radnje u ime i za račun Saveza, te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, statutom i aktima Saveza
UPRAVNI ODBOR

Članak 29.

Upravni odbor je izvršno tijelo Saveza koji obavlja poslove i zadatke između dviju sjednica Upravnog odbora i zasjedanja Skupštine. Upravni odbor ima 5-ero (petero) članova, a to su: predsjednik, dopredsjednik i tri člana. Članove Upravnog odbora bira Skupština na prijedlog predsjednika Udruge iz redova svojih članova na vrijeme od 4 (četiri) godine.

Članak 30.

Upravni odbor sastaje se po potrebi, a najmanje 4 (četiri) puta godišnje. Upravni odbor radi i odlučuje na sjednicama. Sjednica se može održati ukoliko je nazočna većina članova Upravnog odbora. Sjednice Upravnog odbora saziva i njima rukovodi predsjednik. Sjednicama Upravnog odbora mogu prisustvovati i blagajnik i računovođa, ali bez prava odlučivanja.

Članak 31.

Upravni odbor: • utvrđuje prijedlog Statuta i njegovih izmjena i dopuna • utvrđuje prijedlog drugih općih akata • utvrđuje prijedlog financijskog plana i završnog računa • podnosi Skupštini godišnje izvješće o svom radu • utvrđuje prijedlog programa rada • utvrđuje prijedlog odluka koje donosi Skupština • odlučuje o prijemu, stegovnoj odgovornosti i o isključenju iz članstva • predlaže Skupštini usvajanje završnog računa • odlučuje o promjeni adrese sjedišta Saveza • brine se o informiranju članstva i javnosti • upravlja imovinom Saveza i brine se o pravilnom korištenju sredstava • osniva odbore, komisije i druga tijela koja pomažu ostvarivanju ciljeva • imenuje tajnika, blagajnika i računovođu • predlaže Skupštini članove Saveza za dodjelu priznanja • surađuje s državnim i lokalnim tijelima vlasti u djelatnostima od značaja za Savez • prati, analizira i razmatra probleme gluhoslijepih osoba • rješava sporove i sukobe interesa unutar Saveza • obavlja sve druge aktivnosti koje mu Skupština stavi u nadležnost

Članak 32.

Upravni odbor i svaki njegov član za svoj je rad odgovoran Skupštini.

Članak 33.

Upravni odbor odlučuje većinom glasova članova Upravnog odbora.

Članak 34.

Upravni odbor i predsjednika Saveza Skupština može razriješiti dužnosti i prije isteka mandata ukoliko prekorače svoja ovlaštenja ili ne izvršavaju savjesno povjerene obveze. Ukoliko razrješava cijeli Upravni odbor Skupština tada bira novi s punim mandatom, a ukoliko razrješava pojedine članove Upravnog odbora, Skupština bira nove članove Upravnog odbora na vrijeme do isteka mandata u čiji su sastav birani. Svaki član Upravnog odbora može zatražiti svoje razrješenje prije isteka mandata na koji je izabran, s time da je dužan obavljati svoju dužnost do donošenja odluke o razrješenju. Skupština je dužna donijeti odluku o zahtjevu za razrješenje na prvoj slijedećoj sjednici.

Članak 35.

Tajnik, blagajnik i računovođa Saveza mogu biti zaposlene osobe ili vanjski suradnici a obavljaju administrativne, stručne i tehničke poslove unutar Saveza. Tajnik Saveza vodi evidenciju članova Saveza, priprema materijale za sjednice tijela Saveza i obavlja druge poslove određene odlukom Skupštine ili Izvršnog odbora u skladu s ovim Statutom. Blagajnik Saveza vodi blagajnu Saveza i sastavlja blagajničke izvještaje, te obavlja i druge poslove određene odlukom Skupštine ili Izvršnog odbora u skladu s ovim Statutom. Računovođa Saveza izrađuje financijske izvještaje, održava financijske baze podataka koje služe za planiranje i analizu financijske održivosti te obračun financijskog poslovanja Saveza, vodi obračune plaća, izdaje putne naloge i sve ostale poslove financijskog poslovanja Saveza.
NADZORNI ODBOR

Članak 36.

Nadzorni odbor je tijelo Saveza koji prati i nadzire: • materijalno-financijsko poslovanje i korištenje imovine Saveza • ostvarivanja odluka, zaključaka i drugih pravnih akata • obavlja i druge poslove koje mu povjeri Skupština.

Članak 37.

Nadzorni odbor ima 3 (tri) člana. Članove Nadzornog odbora bira Skupština. Mandat članova Nadzornog odbora traje 4 (četiri) godine, s time da ista osoba može biti birana više puta zaredom. Član Nadzornog odbora ne može biti član Upravnog odbora.

Članak 38.

Predsjednik Nadzornog odbora, kojeg biraju članovi između sebe, saziva sjednice Odbora, rukovodi njegovim radom i obavlja druge poslove koje mu povjeri Odbor ili Skupština. Nadzorni odbor, pravovaljano odlučuje većinom glasova članova Nadzornog odobra. Članovi Nadzornog odbora za svoj rad odgovaraju Skupštini.

Članak 39.

Nadzorni odbor ima pravo zatražiti uvid u dokumentaciju i sve podatke o radu i poslovanju Saveza. Upravni odbor dužan je bez odgađanja omogućiti uvid u zatraženu dokumentaciju i podatke, te dati tražene obavijesti. Članovi Nadzornog odbora mogu prisustvovati sjednicama Upravnog odbora, ali bez prava odlučivanja. Nadzorni odbor može zatražiti sazivanje sjednica Upravnog odbora i Skupštine ako utvrdi nepravilnosti u financijskom ili drugom poslovanju Saveza, nemarnosti u izvršavanju poslova ili povrede Statuta i drugih općih akata Saveza.

Članak 40.

Na način i postupak razrješenja Nadzornog odbora ili pojedinog člana primjenjuju se odredbe Članka 34. ovog Statuta.

Članak 41.

Savez može zapošljavati djelatnike na Ugovor o radu na neodređeno odnosno određeno vrijeme uz puno ili skraćeno radno vrijeme. Savez može za povremene poslove angažirati suradnike putem Ugovora o djelu, Autorskog honorara ili Ugovora redovitog studenta.
MATERIJALNA SREDSTVA I FINANCIJSKO POSLOVANJE SAVEZA

Članak 42.

Izvori materijalnih sredstava Saveza su: • članarine • prihodi od donacija, dotacija, sponzorstva i poklona • prihodi iz proračuna, fondova, zaklada • prihodi iz vlastite djelatnosti • ostalih prihoda sukladno Zakonu

Članak 43.

Savez upravlja imovinom u skladu s propisima o materijalnom i financijskom poslovanju neprofitnih organizacija. Svi prihodi i rashodi određuju se financijskim planom koji se donosi za jednu kalendarsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen. Po završetku godine za koju je donesen financijski plan sastavlja se završni račun. Predsjednik Saveza ima naredbodavno pravo u raspolaganju imovinom Saveza.
STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 44.

Statut je temeljni opći akt Saveza i svi drugi opći akti moraju biti u skladu s odredbama Statuta. Nacrt Statuta kao i njegove izmjene i dopune priprema i utvrđuje Upravni odbor i upućuje ga na raspravu članovima Saveza najmanje 7 (sedam) dana prije održavanja sjednice Skupštine. Upravni odbor razmatra primjedbe i prijedloge koji su dani u raspravi, zauzima stavove i utvrđuje prijedlog Statuta.

Članak 45.

Sva unutarnja pitanja Saveza kao i druga pitanja koja nisu uređena Statutom, a zahtijevaju podrobnu razradu bit će uređena općim aktima.

Članak 46.

Skupština donosi Statut kao i njegove izmjene i dopune dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova Skupštine, a druge opće akte većinom glasova prisutnih članova pod uvjetom da je sjednici nazočno najmanje 2/3 članova Skupštine.

Članak 47.

Tumačenje odredaba Statuta i drugih općih akata daje Skupština Saveza.
PRESTANAK RADA SAVEZA

Članak 48.

Udruga prestaje s radom odlukom Skupštine i u drugim slučajevima propisanim Zakonom o udrugama. U slučaju prestanka rada Saveza Skupština će odlučiti o imovini Saveza. Likvidatora imenuje i opoziva Skupština. Likvidator ne mora biti član Saveza. Likvidator zastupa Savez u postupku likvidacije te se otvaranjem likvidacijskog postupka upisuje u registar udruga kao osoba ovlaštena za zastupanje Saveza do okončanja postupka likvidacije i njegovog brisanja iz Registra udruga.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 49.

Na dan stupanja na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba “Dodir” od 18. prosinca 2019. godine.

Članak 50.

Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja, a primjenjuje se danom upisa u Registar udruga pri nadležnom državnom tijelu.
PREDSJEDNICA SAVEZA Sanja Tarczay Zagreb, 7. 5. 2024.
Na ovom linku možete preuzeti Statut u PDF obliku.
Skip to content